BMW Group Nederland kiest voor HRG

27 november, 2018

Ook in Nederland heeft BMW Group voor het internationale corporate travel management bedrijf Hogg Robinson Group (HRG) gekozen om de komende jaren hun zakenreizen te verzorgen.

BMW Group is met de merken BMW, MINI en Rolls-Royce wereldwijd de leidende fabrikant van premium auto’s en motorfietsen. Daarnaast bieden zij premium mobiliteits- en financiële diensten. BMW Group heeft een productienetwerk van 31 productie- en assemblagefabrieken in 14 landen en een wereldwijd verkoop- en distributienetwerk in meer dan 140 landen.

HRG heeft eveneens een wereldwijde dekking met kantoren in meer dan 120 landen, waaronder in Groningen. Vanuit dit hoofdkantoor wordt sinds dit najaar BMW Group Nederland bediend.

HRG heeft een lange relatie met de autofabrikant. Zo wordt er in Duitsland samengewerkt in een zeer specifieke opzet: BMW en HRG vormen samen de joint venture Bavaria Lloyd Reisebüro GmbH. De nieuwe Travel Care Leader is de Managing Director van Bavaria Lloyd, Wolfgang Strasser, die tegelijkertijd Managing Director van HRG Duitsland is. Dit resulteert in een bijzondere en intensieve samenwerking.

HRG bedient BMW reeds in 29 landen en er worden op dit moment nog eens 12 markten geïmplementeerd, naast de Global Insight Reporting oplossing voor alle markten.

“We zijn verheugd om ook hier in Nederland met HRG samen te werken”, aldus Ralf Edelmann, CFO van BMW Group Nederland. “De al bestaande samenwerking met BMW Group geeft ons het vertrouwen dat we aan HRG een uitstekende partner hebben voor het managen van onze dienstreizen.”