2017 – een jaar om in de gaten te houden | HRG Hotel Onderzoek 2017

21 februari, 2017

Moskou behoudt haar titel als duurste stad voor het 13e jaar op rij, de veranderingen in wisselkoersen veroorzaken belangrijke veranderingen in kamerprijzen en er zijn drie steden op komst die in de gaten gehouden moeten worden: volgens de resultaten van het jaarlijkse HRG Hotel Onderzoek is er geen twijfel over mogelijk dat 2017 wel eens veel voordelen voor travel managers zou kunnen bieden.

“Het is moeilijk te voorspellen wat er precies met de wereldwijde kamerprijzen 2017 gaat gebeuren”, zegt Margaret Bowler, directeur van de afdeling Global Hotel Relations bij HRG. “Maar één ding is zeker: het zal een spannend maar ook onzeker jaar worden.”

Highlights HRG Hotel Onderzoek

• In 27 van de top 55 van de duurste steden is er een stijging van de gemiddelde kamerprijs in GBP geconstateerd. Dit waren er slechts 21 in het onderzoek van 2016. In 21 steden is de gemiddelde kamerprijs gedaald en in zeven steden zijn de tarieven gelijk gebleven aan 2016.
  • Wereldwijd stegen de gemiddelde kamertarieven in alle regio’s tegen het einde van 2016. Aan het begin van het jaar 2016 was dat slechts in twee regio’s het geval: Europa en MEWA (Midden Oosten en West Azië).
  • Wisselkoersen: de fluctuaties in de mondiale valutamarkten vorig jaar hadden een groot effect op de kamerprijzen in veel van de top 50 steden.
  • Cape Town, Edinburgh en Seattle zijn steden om goed in de gaten te houden. Alle drie de steden breiden het aanbod in 2017 met een aantal nieuwe hotels uit.

“We adviseren klanten om hun hotel programma goed te structuren. Idealiter herzien travel managers hun hotelprogramma eens per kwartaal. Op die manier kunnen zij reageren op de snel veranderende markt, hiervan profiteren en kosten terugdringen.”

“2016 is een jaar van verandering geweest en het thema voortdurende verandering zal ook dit jaar een rode draad vormen. Travel Managers hebben meer invloed en met de juiste mentaliteit is 2017 een jaar om naar uit te kijken” sluit Margaret Bowler af.

Voor het volledige HRG Hotel Onderzoek 2017 zie hier.

business woman  using laptop on bed in hotel room